English

I was born in Rome, and I am a musicologist. I received my Degree in Musicology in 1996 from the University of Pavia, Italy and I worked as a music consultant for ten years at many Italian TV stations (RAI, Mediaset, Sky). I have cultivated since always a fervent passion for nature, animals, wildlife and travels. As a result of my inner call, I started photographing very early, eager to capture everything surrounding me. I’m a vegetarian, animalist and antispeciesist. Total respect of my subject is my working philosophy. This is the reason why all my photos are natural, without fiction and without constriction. At the moment I am working as a freelance photographer and postproducer as well as teaching photography. I have further specialized in digital postproduction, which I also teach. The courses I teach take place in well known spaces such as Fnur, Villapianciani, Ottica Universitaria, and others. I organize special workshops that consist of tours accompanied by photographic courses that I myself lead as a specialized guide in South America and a photography teacher.
 I’m a Tau Visual Association member. My work is represented by the international agency Alamy.

Italiano

Sono nata a Roma, ho vissuto in varie parti d’Italia e attualmente sono di nuovo nella capitale.
Mi sono laureata con lode in Musicologia presso l’Università degli Studi di Pavia.
Ho lavorato per dieci anni come consulente musicale televisiva (RAI, Mediaset, Sky), ma da sempre ho coltivato un fortissimo interesse per la natura, gli animali, l’ambiente e per il viaggio. Così ho iniziato a fotografare presto, attratta dalla passione e dalla necessità di documentare ciò che vivevo. Sono vegetariana antispecista e la filosofia di lavoro che seguo è scattare senza forzare in alcun modo le persone o gli animali che ritraggo. Collaboro con l’Associazione FNUR (Fotografi Naturalisti Università di Roma), di cui sono socia e membro del Direttivo. Come freelance fotografo, insegno fotografia e postproduzione digitale e sono specializzata nell’uso di alcuni software, primo tra tutti Adobe Photoshop. Organizzo corsi in collaborazione con varie strutture, tra cui Fnur, Villapianciani, Ottica Universitaria, ed altre.
Organizzo e guido viaggi fotografici in Sud America, collaborando con tour operator italiani ed esteri. Sono membro dell’associazione Tau Visual. Il mio lavoro è rappresentato dall’agenzia internazionale Alamy.